Par savu studiju pieredzi un karjeras ceļu  stāsta Latvijas Universitātes Humanitāro zinātņu fakultātes Angļu filoloģijas bakalaura studiju programmas absolvente, šobrīd uzņēmuma “Digital Drive” dibinātāja un vadītāja, satura mārketinga eksperte Kate Kaulakalna.

Studēt angļu filoloģiju bija viens no labākajiem dzīves lēmumiem. Tas var izklausīties nedaudz klišejiski, taču tas ir patiesi. Jāsaka gan, to pilnvērtīgi novērtēt spēju tikai tagad. Tomēr, skatoties uz manas dzīves laika līniju, top redzams, kā studijas valodniecībā ir bagātinājušas ne tikai manas profesionālās spējas, bet arī manu izpratni par pasauli.

Nav šaubu, ka angļu ir viena no dominējošām valodām, kuras prasmes ir vienmēr noderīgas un vienmēr pieprasītas darba tirgū. Jau studiju vidū sāku darboties ar sociālo mediju satura veidošanu, tekstu rediģēšanu un tulkošanu, bet mans lielais karjeras solis bija pēdējā studiju gadā sākt darbu reklāmas aģentūrā. Noteikti prātīgāk būtu bijis darboties pusslodzē, bet tā patiesi bija neaizvietojama pieredze. Tajā īpaši noderēja spējas, kuras trenējām studijās, izkopjot vārdu krājumu, nopulējot izrunas nianses un orientējoties pat visai sarežģītās gramatikas situācijās. Pat, ja man iepriekš nebija pārliecinošas pieredzes reklāmtekstu izveidē jeb copywriting, es jutos gana zinoša, lai veidotu tekstus sociālo mediju ierakstiem un reklāmas kampaņām ietekmīgiem latviešu un ārzemju zīmoliem. Arī prezentāciju konkursos, kuru veiksme balstās uz spēju pārliecināt par komandas kompetenci un idejām, lieti noderēja spīdoša angļu valoda, ko ieguvām studijās. Esmu saņēmusi vairākus komplimentus par savām valodas prasmēm no kolēģiem un klientiem un vienreiz izdevās pat izmantot savas franču valodas zināšanas, prezentējot kampaņu Francijas institūtam Latvijā. Tas bija jauks izaicinājums – pārvarēt savu kūtrumu, un, protams, tas arī strādāja kā neliels pārdošanas triks.

Manuprāt, visvērtīgākā prasme, ko izkopu angļu filoloģijā, bija izpratne par valodas spēku. Ieraudzīt, atpazīt un izmantot dažādus izteiksmes līdzekļus, lai mērķtiecīgi nodotu vēstījumu – tā ir tā burvestība, kas padara tekstu lielisku. Tas ir konceptuāli izmainījis manu domāšanu par valodu, neatkarīgi no tā, vai teksts ir angļu, franču vai latviešu valodā. Cik zinu, ko tādu nemāca nevienā mārketinga studiju programmā vai kursos. Tieši tāpēc esmu pārliecināta, ka par labākajiem tekstveides speciālistiem reklāmas nozarē var kļūt tieši filologi.

Mans ceļš no satura mārketinga sociālo tīklu kampaņām ir izaudzis par stratēģisku e-komerciju ar satura palīdzību. Jau ceturto gadu kopā ar manu kolēģi Kristiānu darbojamies zem vārda Digital Drive. Interesanti, ka Kristiāns ir ne tikai azartisks uzņēmējs, bet arī HZF absolvents, pabeidzis Moderno valodu un biznesa studijas. Mūsu katra prasmes veiksmīgi papildina cita citu. Digital Drive mēs izveidojām, lai palīdzētu Latvijas mazajiem biznesiem un uzņēmējiem sistemātiski audzēt savus ienākumus digitālajā vidē. Darbojamies kā aģentūra, veidojot mājaslapu dizainu, tekstus un mārketinga kampaņas Latvijas mērogā un ārzemēs. Papildus tam mūsu pieredzi un ieteikumus piedāvājam arī apmācību kursos, lai ikvienam būtu iespēja uzsākt vai uzlabot savu uzņēmējdarbību. Mani priecē doma, ka varu izmantot savas zināšanas, lai attīstītos vērtīgas un patiesi oriģinālas idejas, kas dzimst no uzņēmēju degsmes.

Apgūstot padziļinātāk e-komercijas mehāniku, nācās secināt, ka ar digitālā mārketinga zināšanām vien nepietiek, lai izdotos par kaut ko pārliecināt un galu galā arī pārdot. Visa pamatā vienmēr ir mērķauditorijai saistošs un galvenokārt noderīgs saturs, un, manuprāt, neviens attēls nespēs aizstāt to, ko spēj panākt vārds. Tieši tāpēc vērtīgs saturs un izkopta valoda ir mūsu uzņēmuma stūrakmeņi, un, lasot sirsnīgās klientu atsauksmes, jūtu, ka tas arī tiek novērtēts.

Nupat esmu uzsākusi jaunu posmu savā dzīvē un šobrīd smeļos jaunas zināšanas, studējot psiholoģiju Latvijas Universitātē. Mani vienmēr ir interesējis cilvēka prāts un mentālā veselība, bet, neatkarīgi no tā, kā ievirzīsies mans karjeras ceļš, es zinu, ka itin visās jomās valoda būs mans spēcīgākais instruments. Tik bieži arī savā brīvajā laikā es domāju par valodu un vārdiem, to spēku, skaistumu un dziļumu. Varu galvot, ka studijas anglistikā mani ir ļoti izmainījušas.

Manā dzīvē gan jau parādīsies arvien jaunas aizraušanās, bet, šķiet, nekas nevar būt vēl zīmīgāks par faktu, ka mans akadēmiskais ceļš sākās ar filoloģiju. No latīņu philologia viena no šī vārda izcelsmes nozīmēm ir īpaši vienkārša un skaista – tā ir mīlestība mācīties.

Paldies Katei par savu studiju un karjeras ceļa pieredzi!

Lasi arī LU HZF absolventes – angļu filoloģes Dagnijas Sedlenieces – uzrunu topošajiem Anglistikas, Eiropas valodu un biznesa studiju Angļu-skandināvu valodu apakšprogrammas studentiem.

Uzzini vairāk par studijām bakalaura studiju programmā “Anglistika, Eiropas valodu un biznesa studijas”.

Uzņemšanas kārtība koledžas un bakalaura līmeņa studijās

Dalīties